Соціальні проекти: виклик чи закономірність бізнесу?

Грунтуючись на  кількарічному досвіді досліджень всередині різних категорій, для різних брендів та на різну тематику, спіймала себе на думці, що робота, пов’язана із соціальними проектами, траплялась вкрай рідко.  Хоча кейси були доволі цікавими: дослідження проявів насильства серед жінок, гендерна дискримінація та стереотипні уявлення на ринку праці, спільні проекти з благодійними фондами на тему боротьби з  Гепатитом С.  Чому соціальні проекти є такими рідкісними для аутсорсингу? Що для цього потрібно? Перфектне грантознавство чи професійні пошуки емпативних моментів?

Очевидно, що соціальний акцент може суттєво допомагати бізнесу. Тому те, яку соціальну відповідальність несе ваш бренд, вже сьогодні має обдумувати кожен причетний до цього фахівець. Відома журналістка Ярослава Гресь, співзасновниця Gres Todorchuk PR, акцентує увагу на секретах створення класних, важливих та актуальних проектів. До слова, серед проектів агенції Gres Todorchuk PR - "Музей новин" для 1+1, книга "Euromaidan – History in the Making", україномовне видання Корану, фотопроект "Щирі", Kyiv Sculpture Project, співпраця з Cirque du Soleil та Goethe-Insitut.

Ознаки якісного соціального проекту 

1) Він розповідає історію

2) Викликає співпричетність

3) Формує лояльність до бренду

Сім кроків до успішного соцпроекту

1) Розуміти, який саме проект потрібен компанії

2) Знання глобальних викликів

3) Визначити, навіщо ви робите цей проект

4) Створення нового формату

5) Залучення різних команд

6) Розуміння мови свого глядача/читача/споживача

7) Готовність до того, що ваше життя зміниться назавжди.

Які ідеї працюють: своєчасні, сміливі, свіжі, смішні

Три правила соціальних проектів:

 правило №1

Ідея має бути пов'язана з бізнесом. Себто, залиште все, що не ваше, іншим. Не садіть дерева, якщо ваша компанія займається продажем взуття.

 правило №2

Хороший соціальний проект закриває репутаційні ризики. Так сталося, наприклад, з H&M, які віддають одяг свого бренду на вторинну переробку. Таким чином вони захистили себе від клейма fast fashion, в якому їх звинувачували.

 правило №3

Хороший соцпроект працює з інсайтом.Тобто виражає те, про що всі думають, але ніхто не каже. Так кампанія Always #LikeAGirl зібрала понад 900 тисяч постів. І це одна річ з основ design thinking - відчути і виразити біль аудиторії, а не ваш біль. Люди завжди відгукнуться. Секрет успіху вдалого соціального проекту часто прихований не стільки у великому числі вимірів, прогнозів і тестів - скільки в розумінні того, який соціальний аспект ти досліджуєш. Для цього, потрібно забути про цифри і подумати про те, чим дихає цільова аудиторія: які її цінності, її мотивація. Важливим є усвідомлення того, що ви не тільки пропонуєте позбавитись шаблонного мислення, а налагоджуєте відносини заради єдиної глобальної мети – змінити цей світ!